Kde se najíst ve Varšavě

07:16:00

Výlet do Varšavy byl naprosto super! Jak už akční jízdenkou, tak společností a taky... jídlem. Ano, o jídle to bylo hodně a proto bude první přípěvek z varšavy právě o jídle.

Zapiecek
Krakowskie Przedmieście 55



Nejlepší restaurace podle Tripadvisoru. Podle rodilých Poláků nejvíc turistická a předražená :D. Ale to je tak. Bloudila jsem po Starém městě a měla hlad. A padl mi do oka Zapiecek, protože co by to bylo za návštěvu Polska bez pierogů... Poboček mají po Varšavě několik, já byla v této kousek od zámku.
Přestože je prý předražená, jídlo a pití mě stálo cca 190 Kč (30 PLN). Dovedete si představit se za tuhle cenu najíst a napít vedle Pražskýho Hradu? :D
Můžete si zvolit velikost porce - 9 nebo 11. taky si můžete sestavit porci z více druhů (ale minimum je 9 kusů). Já si dala tradiční ruské, tradiční ruské se slaninou a s masem a se zelím a k tomu cosi, čemu v angličtině říkali ,,cheese sauce", ale něco mi říká, že ,,sýrová omáčka" není ten správný překlad :D.
K pití jsem si dala kompot. Ptala jsem se Poláků a prý to už není tak tradiční, jako bývalo dřív, ale pořád to dost pijí. Neměli na výběr příchuť, tak jsem to prostě zkusila a moc se mi netrefili do noty - chutnalo to jako tekutý štrúdl. Ptali se mě, jestli to chci teplé nebo studené - vzhledem k teplotě skoro 20 stupňů jsem zvolila studenou variantu, ale možná teplé by to chutnalo lépe.
Jídlo mi moc chutnalo, ale teda i s menší porcí jsem měla docela problém. Pokud nejste tak hladoví jako já a chcete něco tradičního, tak se asi vyplatí hledat jinde. Mně ale chutnalo, i když přístě bych se poohlédla možná po něčem tradičnějším.



Cupcake corner
Plac Konstytucji 2




O tomhle podniku jsem básnila už ve článku o Krakově a nemohla se dočkat, až tam zavítám i ve varšavě. Bylo to ale trochu zklamání. Výběr byl dost malý a všechno celkem podobné.. Po lehkém váhání jsem zvolila slaný karamel (měli i variantu s popcornem, ale na to jsem si nějak netroufla). Možná to bylo tím, že byla neděle a druhá pobočka měla úplně zavřeno a ve všední den by byl výběr větší - ale co už. Bylo to moc dobrý, těsto i krém na jedničku. Nicméně cena je na Polsko docela vysoká - cca 50 Kč (8 PLN). Ale joo, stálo to za to.


Parowoz
Zawiszy 14

Ach jo, tak sem jsem neměla vůbec chodit. Čínský knedlíčky jsem poprvé jedla v Aachen s Ivet, kde mi docela zachnutnaly. A právě tady ve Varšavě se mi rozjela regulérní knedlíčková závislost. Parowoz je malinký bistro ne přímo v centru, ale ne zas tak daleko. Určitě tam doporučuju dojet. 
K sezení je jenom pár míst a zvenku to nevypadá to moc vábně. Ale knedlíčky maj naprosto famózní! Česko-Polsko-rukama nohama jsme se nějak domluvili. Porce stojí okolo 16  zl a mají docela velký výběr. Můžete si i na jednu porci nakombinovat víc druhů - my s Nasťou zvolili krevety a kuře se zeleninou. Marcel měl tuším něco s vepřovým. 
Až mě mrzí, že jsem byla ve Varšavě jenom 3 dny a nestačila se tam vrátit alespoň ještě jednou, protože... Ahoj, jsem Zuzana a jsem knedlíčkoholik. 

Stará Paczkarnia
Nowy Świat 28


O týhle pekárně jsem psala už ve článku o Wroclawi. Ve Varšavě jsem na ní narazila úplnou náhodou, když jsem šla ráno z hostelu do centra - a o snídani bylo rázem postaráno. Jedná se o pekárnu, kde přímo vidíte, jak to pečivo vyrábějí a prodávají vám ho ještě čerstvé s teplou náplní uvnitř. Proto nemají všechny inzerované příchutě, ale dá se vybrat. Já zvolila Bounty - čokoládu a kokos a byla to fakt dobrota. Sice jste pak přeslazení na celý den, protože to má ještě navrchu takovou cukrovou glazuru... ale mňam. Jo a kus stojí asi 6 zl. 

Tak a to je všechno. Těšte se na další články, protože jsem dělala i něco jinýho, než jenom jedla. 

You Might Also Like

2 comments

  1. To jsou super tipy! Děkuji za ně. Těším se na další články :)

    ReplyDelete
  2. Skvelý článok, opäť, ako vždy. :))
    Veľmi rada si prečítam každý tvoj nový príspevok, čím ďalej tým zaujímavejšie články.:)

    Izabell zo sydneysleek♥

    ReplyDelete

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images