letní výlet do Krakowa

04:02:00


V Krakowě jsem byla koncem července. Trvalo víc jak 3 měsíce, než jsem se odhodlala napsat článek. Krakow je nádherný město, ale bohužel z osobních důvodů to byl pro mě jeden z nejhorších výletů, kterej si nikdy nepřestan vyčítat.

Sama se svojí vinou, už nikdy nehci jinou, už asi nedoufám...

Konečně ale snad zvládnu všechno popsat bez emocí.

Do Krakowa jsem se chtěla podívat fakt hodně dlouho. Plánovali jsme to snad rok? A pak se rozhodli naprosto spontánně. Z Ostravy jsou to asi dvě hodiny cesty, takže pohoda. A konečně jsem byla v Polsku, takže si můžu odškrtnou další zemi. A tim pádem jsem se už podivala ke všem našim sousedům :D.


První památka, kolem který jsme projížděli. Hrad Wawel. Z venku vypadal docela hezky, taková víceméně patlanina všech možnejch stylů :D. Dovnitř jsme nešli, protože nebyl čas (pyčo). A navíc bylo hezky, tak proč ztrácet čas uvnitř. 

Vydali jsme se najít židovskou čtvrť Kazimier. Cestou jsme ale narazili na sladkej ráj - Cupcake corner. Četla jsem o tom v pár článcích a bylo mi naprosto jasný, že se sem chci podívat :D. 





Nakonec jsme si vybrali Red velvet a Oreo cupcake. Byly drahý (na Polsko), dobrý a šíleně sladký, takže jsem snědla jeden a měla jsem vyčerpanej denní příjem cukru až do večera :D.


 Pak jsme teda konečně došli do Kazimieru. To mě trochu zklamalo, čekala jsem od toho víc... Jako známe Židy, ale vybírat celkem vysoký vstupný za vstup do synagogy a na hřbitov?! Jako wtf. A celkově mi ta čtvrť přišla taková špinavá a ušmudlaná...




Ale aspoň jsme tam našli podnik, na kterej jsem četla samý dobrý recenze na internetu - Bagelmama. Ani jsem vlastně moc nevěděla, co je to bagel, ale už to vim! :D. Je to něco jako houska, co je tvarovaná jako donut. Zajímavý je, že se to těsto nejdřív hodí do vody vařit a až pak se peče. Nabízejí různý druhy - třeba s mákem nebo se sezamovejma semínkama. V Bagelmama si z toho sestavíte takovej jakoby hamburger. Nebo si ho můžete objednat samotnej, jako my :D. Omylem. Ale co.


A pak už jsme šli do centra. On je Krakow celkem malej, takže se všude v pohodě dostanete pěšky. Nebo teda, Krakow neni úplně malej, ale to centrum jo. ¨




Centrum Krakowa na mapě najdete fakt lehce - vypadá jak otočená baňka ohraničená zelenym. Všechny důležitý památky jsou uvnitř. A víceméně stačí, když půjdete ulicí Grodzka, a projdete celý centrum :D.


Jako první potkáte Kósciól sw. Andrzeja (nebo kostel sv. Ondřeje).



                             


A taky můžete potkat pána v zrcadlovym obleku 






Plac Dominikánski 


Shisha shop, těch tam bylo taky hodně. 



A když dojdete na konec, dostanete se do úplného srdce Krakowa, na Rynek Glówny. Na fotce je vidět třeba Sukiennice, což je tržnice. Mně osobně to teda přišlo jak Vánoční trhy na Staromáku - samej kýč...






Bazilika Mariacki :). Má dva vchody, jeden pro věřící, kteří se přišli pomodlit a jeden pro turisty... A hádejte, kam samozřejmě vlezla Suzie. Tak začala předstírat, že se modlí :D. 





Koně táhnoucí kočáry s turistama, to bylo fakt všude. 




Reklama na polskej sexshop :D. 



Jídlo
A nesmí chybět polský jídlo! Neměla jsem s sebou vůbec žádný Zlotý, tak jsem hledala cokoliv, kde budu moct platit kartou. A našla jsem. Bistro, který se jmenuje Kebab (adresa Grodzka 26,33-332). Já říkala, že v Grodzske ulici najdete úplně, ale úplně všechno :D. Dala jsem si Zapiekanku, což je rozpůlená veka. Tradičně se tam mají dávat houby a sýr (jako jsem si dala já), ale má to samozřejmě i víc variací. A chutná to... no, přesně tak jak to zní :D. Je to dobrý, ale nic extra. Stálo to 7 zl. 


A už poslední fotka z auta a pápá Krakowe. 


Suma sumárum

Všude je úplně šílený množství lidí
Všude je hrozný mnžství živejch soch
Bacha na koně, jsou všude
Neutratíte moc, Polsko je levná země

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like me on Facebook

Flickr Images